10,5cm polní houfnice vz. 14 T
Plzeňská Škodovka kromě lodních a polních děl experimentovala také s konstrukcí houfnice a to už v roce 1899. Konzervativní rakousko-uherská vojenská správa se však pro takovou zbraň nenadchla. Škodovka sice od roku 1909 přicházela každý rok s novým typem, vojenské správě z Vídně se však nic nezamlouvalo. A tak první dodávky polních houfnic z Plzně byly určeny do Turecka a do Číny. Teprve když vypukla 1. světová válka a rakousko-uherské dělostřelectvo vytáhlo do boje s poměrně zastaralými typy a s malým počtem houfnic, vyvolaly prohry v Srbsku a Karpatech drtivou kritiku. Vídeň se tak rozhoupala k činu. Zabavila v Plzni zásilky do Turecka a Číny a poslala houfnice urychleně na frontu. Byly to první a jediné moderní houfnice v celé rakousko-uherské armádě.
10,5cm polní houfnice vz. 14 T (Turecko) má ocelovou hlaveň, vodorovný klínový závěr, kapalinovou zákluzovou brzdu, zpruhový vratník a chobotovou lafetu se štítem. Houfnice váží 1430 kg, počáteční rychlost střely je 340 m/s a dostřel 16,8 kg těžkého granátu 8 km.
Vojenský historický ústav získal toto dělo v roce 1949 převodem od Škodových závodů v Plzni.