Snímek ze druhé poloviny 30. let zachycuje formaci bombardovacích dvouplošníků Aero Ab-101 z Letky 71.
Tyto stroje byly pokračováním řady Aero A-100 a A-101 – vznikly tak, že Ministerstvo národní obrany nechalo do draku letounu Aero A-101 zabudovat motor HS 12 Ydrs o výkonu 860 koní. Přestože se jednalo o silnější motor než u předchozích typů, MNO nebylo s výkony stroje spokojeno. Přesto bylo objednáno a do roku 1937 vyrobeno 64 kusů – tak mělo být překlenuto období, než dojde k dodávkám moderních bombardérů.
Jednomotorový dvouplošník Aero Ab-101 měl smíšenou konstrukci – kostra trupu kovová, křídla dřevěná. Jeho délka činila 12,5 m, rozpětí křídel 17 m a hmotnost prázdného stroje 2330 kg. Mohl letět rychlostí až 260 km/h, jeho dostup činil 7500 m a dolet 950 km. Vyzbrojen byl trojicí kulometů ráže 7,92 mm a mohl nést bomby o celkové váze až 1100 kg. Posádku stroje tvořili dva muži.
Jakkoli tyto stroje nedostačovaly potřebám doby ani v okamžiku svého vzniku, přece měly v době mnichovské krize sloužit potřebám obrany vlasti. Několik jich bylo ztraceno při haváriích, po zničení okleštěného Československa v březnu 1939 se okupanti zmocnili šesti desítek strojů. V německém letectvu sloužily po nějaký čas k výcviku. Ve službách Slovenského štátu se tento typ „vyznamenal“ jinak – bombardér Ab-101 byl jedním ze čtyř strojů, na nichž 7. června 1939 osm slovenských letců přeletělo do Polska.