Letecký motor Praga D
Další zdařilou konstrukcí z oddělení leteckých motorů ČKD-Praga byl plochý čtyřválec Praga D, určený především pro sportovní turistické letouny. Ten byl vyvinut v roce 1936 především jako náhrada slabšího motoru Praga B v letounech Praga E-114 „Air Baby“, ovšem až do konce 2. světové války se příliš neuplatnil. Po roce 1945 byla obnovena jeho výroba a motor Praga D se výborně uplatnil nejen u poválečných „Bejbin“, ale především v otrokovickém Zlínu Z-22 „Junák“. Což byl lehký dvousedadlový letoun pro turistiku a výcvik. S těmito motory bylo vyrobeno na dvě stě kusů „Junáků“ v Otrokovicích a Kunovicích. Letouny zaznamenaly také obchodní úspěchy a řada jich byla prodána do zahraničí. Díky tomu se dodnes dochoval jeden kus, dnes vystavený v expozici Leteckého muzea VHÚ.
Stroj s imatrikulací OO-FRE byl vyměněn v roce 1970 s panem Lucienem De Leyle z Belgie za Zlín Z-326 „Trener Master“.
Technická data motoru Praga D
čtyřválcový vzduchem chlazený plochý motor o maximálním výkonu 80 k při 3 000 ot/min
zdvihový objem: 2,83 l
šířka: 810 mm
délka: 756 mm
hmotnost: 64,5 kg