V podsbírce VHÚ Letecký materiál se mimo jiné nacházejí i tři letecké motory Maybach Mb.IVa, jež byly namontovány do expozičních letounů Aero A-10, A-12 a Letov Š-2. Všechny tyto velké řadové šestiválce byly funkční po důkladných revizích provedených v Leteckých opravnách Trenčín. Pro opravu posledního z nich byla jako vzor použita i ojnice získaná původně převodem z Národního technického muzea v Praze.
Šlo o klasickou ukázku konstrukce mohutné ocelové ojnice výkonného motoru z počátku dvacátého století s dělenou ojniční hlavou a kluznými ložisky. Dvoudílná kluzná pánev byla odlita z fosforového bronzu a vylita kompozicí. Tou bylo opatřeno i ojniční oko. Dále byla ložiska upravena drážkováním pro rozvod tlakového oleje a mazání čepů. Dno ojniční hlavy bylo k tělu připevněno čtyřmi šrouby o průměru 14 mm se čtyřhrannou hlavou. Dřík ojnice měl čtvercový průřez a jeho středem byl vyvrtán mazací kanálek. Bylo zajímavé, že tělo ojnice původně asi vykované v zápustce, bylo finálně opracováno poměrně hrubým frézováním. Tehdejší konstruktéři se zřejmě spoléhali na předimenzování ojnice a příliš si nelámali hlavu se vznikem únavových trhlin od hrubého povrchu.
Vzácný exponát o rozměrech 385 x 110 mm a hmotnosti 3,7 kg, opatřený ještě původní evidencí NTM, byl nedávno po letech pečlivě restaurován a uložen spolu s ostatními zbylými díly motoru Maybach v depozitáři.