Během 2. světové války byly v některých našich leteckých závodech vyráběny velice zdařilé víceúčelové dvoumotorové letouny Siebel Si 204 D, určené převážně k výcviku posádek německých bombardovacích letounů. Rozjetá sériová výroba nebyla zastavena ani po válce a téměř nepozměněné stroje byly dále produkovány jako Aero C-3. Existovalo několik variant pro výcvik pilotů, lehké bombardování i fotogrammetrická verze.
Všechny měly společné to, že z jejich dvoumístné pilotní kabiny byl vynikající panoramatický výhled, daný minimalizací přístrojů a ovladačů před letci a bohatým zasklením celé přídě. Letové přístroje byly soustředěny do jakéhosi „hříbku“ který zabíral minimum místa před pilotem. Zdvojené motorové a další ukazatele pak byly umístěny na centrálním a bočních pultech mimo přímé zorné pole letců.
Palubní deska s letovými přístroji obsahovala rychloměr, elektrický umělý horizont, klapkové vario, jednoručičkový výškoměr, ukazatel dálkového kompasu a ukazatel přistávacího systému Lorenz. Všechny byly kořistního původu s česky upravenými reflexními popisy. Celek byl v noci osvětlován dvěma malými lampičkami ve spojovací světelné liště. Deska i její kryt byly nastříkány tmavě šedou matnou německou barvou RLM grau.
Zajímavý exponát o rozměrech 320 x 250 x 380 mm a hmotnosti 5,5 kg získal VHÚ do sbírky v roce 2015 koupí od soukromníka.