Stíhací letouny s motorem Hispano-Suiza 8Aa byly ve své době velice úspěšné díky robustní konstrukci a spolehlivosti. Velký počet výkonných SPADů v rukách spojeneckých stíhačů značnou měrou přispěl k eliminaci německé letecké převahy na západní frontě. SPAD ze sbírek VHÚ Praha byl získán v roce 1919 z Francie a po drobnějších opravách přidělen 2. letecké setnině mladého čs. letectva.
Po jeho vyřazení z armády stroj odkoupili členové plzeňského Západočeského aeroklubu a provozovali jej s imatrikulací L-BIZL až do roku 1930. V roce 1937 byl vystaven na Národní letecké výstavě a poté byl předán do Národního technického muzea. V letech 1951-1979 byl umístěn v dopravní hale muzea. V roce 1979 byl předán do leteckých sbírek VHÚ Praha. V letech 1982-1984 provedli technici Leteckého muzea jeho celkovou renovaci. Letoun je vystaven v podobě, v jaké sloužil v čs. vojenském letectvu, včetně původní kamufláže podle francouzského schématu.
SPAD S-VII C.1; stíhací letoun; Francie; 1916; výrobní č. 11 583; černá 2