Ručně vyrobený dřevěný model prvního a jediného parního nákladního automobilu, který byl ve výzbroji československé armády. Automobil si objednalo Ministerstvo národní obrany a osvědčil se již při náročných vojskových zkouškách na trase Praha – Brandýs nad Labem – Mochov – Praha. V roce 1924 jej začaly vyrábět Škodovy závody na základě licence zakoupené od britské firmy The Sentinel Waggon Works Ltd. Provoz pětitunového automobilu s parním kotlem byl velmi levný, vůz dokázal překonávat i značná stoupání a kotel dovoloval také okamžité zastavení. Jeho velkou nevýhodou však byla dlouhá doba (až 30 minut) potřebná pro přípravu nezbytného tlaku v kotli před jízdou. Zásoba vody činila 800 litrů a s 300 kilogramy uhlí mohl ujet až 40 km při průměrné rychlosti 15 až 25 km/h.
Model v měřítku 1:10 vyrobil modelář, výtvarník a scénograf Miroslav Žálek.
Model automobilu byl do sbírky VHÚ Praha zakoupen od jeho autora v roce 1999.