 
                    
Byl nejmladším ze čtyř dětí Karla Kovaříka a Anny, roz. Kleskové. Přestože otec měl vlastní prosperující oděvní firmu, nešel v jeho stopách. Učarovala mu technika – automobily a letadla. Na dvouleté pokračovací průmyslové škole se vyučil automechanikem (a získal oprávnění pro řízení všech druhů motorových vozidel). Dvouletou vojenskou prezenční službu prodělal u letectva. Nastoupil jí 1. října 1935 u leteckého pluku 1 T. G. Masaryka, absolvoval osvětlovací kurz v Brně a kurz leteckých střelců v Prostějově. Vojnu si nakonec prodloužil, neboť 7. srpna 1936 z rodinných důvodů, po otcově smrti, zběhl a vrátil se až po měsíci, což pro něj mělo následek „nasluhování“. Do zálohy byl tedy propuštěn až 12. listopadu 1937 jako vojín. V průběhu kritického roku 1938 prodělal u 66. letky mimořádné cvičení ve zbrani od 21. května do 17. června a pak mobilizaci od 24. září do 16. prosince 1938.
Po demobilizaci a následné okupaci se vrátil ke své civilní profesi automechanika v rodném Prostějově. Nikoli nadlouho. Z okupované vlasti uprchl v zimě 1939/1940 tzv. jižní trasou. Přes Slovensko, Maďarsko, Jugoslávii a Střední východ se dostal do Francie, kde se formovala československá zahraniční armáda. Dne 12. ledna 1940 byl prezentován u letecké skupiny v táboře v jihoafrickém Agde, kde byl povýšen na desátníka a následně na četaře (15. února 1940). Po francouzském kolapsu odplul 19. června 1940 z přístavu Bordeaux do britského Falmouthu.
Díky své předchozí vojenské kvalifikaci zahájil svou válečnou kariéru v RAF jako palubní střelec. Do řad RAF VR byl přijat 24. července 1940 v nejnižší hodnosti AC2 a 29. července 1940 se stal jedním ze zakládajících příslušníků 311. československé bombardovací peruti, formující se v Honingtonu. Vzhledem k tomu, že se jako palubní střelec stal příslušníkem operační osádky, byl 19. srpna 1940 povýšen na Sergeanta. V noci 10. září 1940, kdy peruť vyslala tři své osádky proti nádraží v Bruselu, její operační činnost spoluzahajoval. Letěl tehdy v osádce Wellingtonu, pilotovaném S/Ldr Josefem Schejbalem. Jako zadní střelec absolvoval Sgt Bohuslav Kovařík celkem 31 nočních bombardovacích náletů. Zcela po právu byl mezi vůbec prvními vyznamenanými příslušníky jednotky. Spolu s tím byl také povyšován - nejprve na rotného (28. října 1940) a rotmistra letectva v záloze (7. března 1941) a po britské linii na Flight Sergeanta (1. září 1941). Po odlétání tohoto operačního turnusu u Bomber Command jej čekal zasloužený odpočinek a nové zařazení, tentokráte u Fighter Command.
Rychle budované noční stíhací letectvo RAF tehdy zoufale volalo nejen po strojích a pilotech, ale také po druhých, nezbytně nutných členech osádek dvoumotorových Beaufighterů, po radarových operátorech. Jejich úkolem bylo obsluhovat palubní radiolokátory a na základě vyhodnocených informací navádět své piloty proti cílům. Jedním z nich se stal i F/Sgt Bohuslav Kovařík. Po absolvování příslušného přístrojového školení a operačního výcviku u 54. OTU byl 9. února 1942 přidělen k britské 68. noční stíhací peruti, která se postupně stala nejvýznamnějším působištěm čs. nočních stíhačů v řadách RAF. Utvořil zde osádku se zkušeným pilotem, W/O Ladislavem Bobkem, jemuž nemalým dílem přispěl k dosažení takových úspěchů, že zakrátko se osádka stala se jednou z nejlepších u celé peruti.
Poprvé výrazně zazářila na jaře a v létě 1942, kdy Luftwaffe spustila proti Velké Británii sérii těžkých nočních náletů proti městům s historickým významem (tzv. Baedekerova ofenzíva). Po vykonání 34 společných hlídek a dosažení prvních šesti vítězství (4 sestřely jisté, 1 pravděpodobný a 1 poškozený nepřátelský letoun) obdržel Bobek DFC a Kovařík DFM. Kovařík byl rovněž povýšen na Warrant Officera (1. dubna 1942) a následně do nejnižší důstojnické hodnosti Pilot Officer (29. července 1943), zatímco po československé linii byl 25. října 1943 povýšen na štábní rotmistr letectva v záloze. Když pak na jaře 1943 Luftwaffe své noční útoky obnovila, podařilo se osádce zneškodnit další soupeře. Závěrečné skóre osádky F/O Bobek – P/O Kovařík tak činilo 5 sestřelů jistých, 1 pravděpodobný a 3 letouny poškozené. Po dokončení operačního turnusu následoval 23. srpna 1943 odchod na předepsaný odpočinek, v jehož průběhu byl povýšen na Flying Officera (29. ledna 1944). Do operační činnosti se osádka vrátila dnem 2. února 1944, a to opět k 68. peruti, která krátce poté vyměnila své zastarávající Beaufightery za moderní Mosquita. V té době však již bylo příležitostí k utkání jen poskrovnu. Dnem 31. července 1944 proto F/Lt Bobek a po něm 4. září 1944 i F/O Kovařík odešli od jednotky, aby působili na Inspektorátu čs. letectva. Válku skončil v československé hodnosti podporučík letectva v záloze (7. března 1944) a krátce poté byl povýšen na poručíka letectva v záloze (1. června 1945).
Po válce se vrátil do Československa, kde byl brzy na to, 9. ledna 1946 na vlastní žádost propuštěn z vojenské služby. Jen o málo později, již po této demobilizaci byl 1. března 1946 byl povýšen do hodnosti nadporučíka letectva v záloze. Ta mu však byla 29. června 1949 odňata, neboť ještě před únorovým převratem odešel zpátky do Velké Británie a 15. dubna 1947 přijal britské státní občanství.
Již z dob války byl totiž ženatý s Dianou Elizabeth Vernonovou, jedinou dcerou sira Williama Normana Vernona a lady Caroline Janet Robertson-MacDonald. Obřad proběhl 3. července 1943 ve Westminsteru, Kovaříkovi šel za svědka jeho pilot Ladislav Bobek, mezi hosty byl i ministr zahraničí Jan Masaryk.
Kovaříkovy osudy v následujících dvou dekádách jeho druhého exilu jsou známy jen v hrubých rysech. S manželkou žil v Londýně, ale již v roce 1949 bylo bezdětné manželství rozvedeno. Poté pracoval jako barman i jako majitel obchodu s domácími elektrospotřebiči. Také se podruhé oženil, a to s Catherine McGrillan. Zemřel náhle 15. června 1969 ve Španělsku, kde jej během dovolené postihl infarkt. Bylo mu pouhých 53 roků.
V rámci polistopadových plošných rehabilitací příslušníků čs. západního letectva byl k 1. červnu 1991 povýšen na plukovníka in memoriam.
 
                        
                         
                        
                         
                        
                         
                        
                        