Ve druhé polovině čtyřicátých let minulého století vyráběl národní podnik PAL (Spojené závody pomocného automobilového a leteckého průmyslu) ve své pobočce v Praze-Holešovicích mj. kulové letecké kompasy různých velikostí a typů.
K nejmenším patřil Typ 637, určený především pro montáž do palubních desek kluzáků. Šlo o klasický letecký přímý kompas, jehož střelka byla spolu s ukazovací stupnicí vodorovně upevněna v akrylátovém kulovém pouzdře naplněném tlumící kapalinou. To bylo vsazeno do rámečku z nemagnetického kovu, který umožňoval upevnění přístroje na palubní desku v zorném poli letce.
Na vrchní i spodní straně rámečku byly umístěny kompenzační prvky, s jejichž pomocí bylo možné dolaďovat výchylky střelky ve všech magnetických směrech, a tím zajistit její přesnou funkci za letu. Na čelní straně kompasu se nacházel otočný kroužek s magnetickou stupnicí pro nastavení žádaného kurzu letadla. To bylo velice jednoduché, ale praktické zařízení, které usnadňovalo pilotovi orientaci.
Celý přístroj o průměru 60 mm, hloubce 55 mm a hmotnosti 200 g byl nastříkán, kromě průhledového okénka, matnou černou barvou. Na čelní straně měl vyryté logo výrobce a označení typu, včetně výrobního čísla, přičemž všechny popisy a číslice zvýrazňovala stříbrná barva. Kompasová stupnice byla opatřena fosforovým nátěrem.