Snímek zachycuje převoz unikátního letounu VZLÚ TOM-8 OK-08 do sbírky VHÚ, krátce poté, co jej instituce získala. Jednalo se o poslední československou konstrukci cvičného vojenského letounu s pístovým motorem.
V polovině padesátých let vypracoval kolektiv konstruktérů pod vedením Ing. Karla Tomáše ve Výzkumném a zkušebním leteckém ústavu projekt cvičného letounu s příďovým podvozkem a označením XL-8, který se měl stát nástupcem armádou používaných strojů C-11. První zkušební let uskutečnil pilot Ľudevít Dobrovodský 23. dubna 1956, avšak vzhledem k potížím s motorem se vývoj protáhl až do konce padesátých let a letoun zůstal nakonec ve stadiu prototypu. V roce 1960 byl po počáteční přípravě sériové výroby v Moravanu Otrokovice projekt zastaven.
Prezentovaný stroj byl zachráněn z Dětské psychiatrické léčebny v Opařanech v červenci 1967. Ve velmi špatném stavu byl předán k opravě do VZLÚ Praha. První renovace byla ukončena v červenci 1968 a letoun byl poté až do roku 1972 vystavován v expozici Leteckého muzea ve Kbelích. V letech 1973–1978 na něm byla provedena generální oprava ve Vojenských leteckých opravnách v Čáslavi. Při ní se bohužel ztratil původní unikátní motor Praga M-208C a elektricky stavitelná vrtule V-421. Oba agregáty byly nahrazeny podobnými z letounu L-60 „Brigadýr“. Od té doby je TOM-8 opět vystaven v expozici Leteckého muzea ve Kbelích.