Pro pravidelnou údržbu našich proudových stíhacích letadel řady MiG byly v minulosti často používány speciální šroubové zvedáky, které umožňovaly vyzvednout letoun tak, aby šlo například sejmout podvozkové kolo a vyměnit opotřebený plášť, případně vyzkoušet funkci zatahování podvozku. Pro příďový zvedací bod, umístěný poměrně blízko podvozkové šachty, byl vyráběn speciální hever s vyosenou podpěrnou hlavicí.
Šlo o přípravek vyrobený celý z oceli, jehož základem byl mohutný zvedací šroub s lichoběžníkovým závitem o průměru 50 mm. Ten byl pomocí dvouchodé matice vysouván a zasouván z pyramidové základny ve zdvihovém rozsahu asi 750 mm. Spodní část závitu byla chráněna plechovým krytem, bránícím poškození a korozi šroubu. Na tomto krytu byl také přinýtován výrobní štítek, nesoucí údaje o výkresovém čísle zvedáku, jeho výrobním čísle, výrobci a datu produkce. Také na něm bylo výslovně uvedeno: „STOJAN POD PŘEDNÍ ČÁST TRUPU“. Zvedák byl původně zřejmě nastříkán červenou barvou, později přetřen na žluto a nakonec opatřen modrým odstínem.
Tento zajímavý sbírkový předmět o rozměrech 610 × 610 × 810 mm a hmotnosti asi 40 kg byl do sbírky Vojenského historického ústavu Praha získán v roce 2025 darem od Aeroklubu Zbraslavice, kde snad původně sloužil v montážních dílnách podniku Slov-Air. V budoucnosti je plánováno jej po renovaci využít k polohování expozičních letounů v Leteckém muzeu.