Snímek zachycuje SPAD S.VII.C1 po ukončení rekonstrukce v osmdesátých letech. Legendární stíhací stroje SPAD patřily k významné součásti výzbroje Československa v prvních letech jeho existence. Několik českých pilotů na nich létalo už za první světové války. Po roce 1918 jich Československo od francouzské vlády koupilo a dílem dostalo na 150, z nichž však část sloužila pouze jako zdroj náhradních dílů. RČS se tak po válce stala jejich třetím největším uživatelem po Francii a USA. V roce 1923 začaly být vyřazovány od bojových jednotek a převáděly se ke školním útvarům, kde létaly až do roku 1926. Několik draků bylo používáno jako pomůcky pro školení mechaniků. Poslední stroje SPAD létaly u Západočeského aeroklubu v Plzni až do roku 1930.
V Leteckém muzeu Kbely vystavený letoun SPAD S.VII.C1, výrobního čísla 11 583, byl získán z Francie v roce 1919. Po převzetí byl prohlédnut a po drobnějších opravách přidělen 2. letecké setnině. Tato jednotka jej používala až do prosince 1920. V roce 1922 byl odeslán ke generální opravě, po jejímž ukončení se vrátil zpět k původní jednotce. V roce 1923 byl přidělen k 6. letecké rotě. Sloužil pak převážně na Slovensku v rámci 3. leteckého pluku.
Po vyřazení z armády jej odkoupili členové plzeňského Západočeského aeroklubu a do draka zastavěli motor z jiného letadla. Komise Ministerstva veřejných prací přidělila 14. června 1928 letounu imatrikulaci L-BIZL, s níž létal až do roku 1930. Z rejstříku jej vymazali 10. září 1930.
V roce 1937 byl stroj vystaven na Národní letecké výstavě a poté se dostal do sbírek Národního technického muzea, kde přečkal druhou světovou válku. V letech 1951–1979 byl zavěšen v Dopravní hale NTM. V roce 1979 jej Národní technické muzeum předalo do letecké sbírky Vojenského muzea. Zde na něm mezi lety 1982 a 1984 provedli technici generální opravu. Přitom zjistili, že poměrně zachovalý drak letadla byl velice důmyslně zkonstruován. Jednotlivé prvky z vybraného leteckého dřeva byly kromě lepení také důkladně staženy ocelovými svorníky a výztužnými dráty křížem vypnutými napínáky. Tím se dosáhlo neobyčejné tuhosti konstrukce, kterou byly SPADy pověstné, při zachování přijatelné hmotnosti draku. Stroj technici nastříkali do podoby, v jaké sloužil v letech 1919–1920, včetně původní kamufláže podle francouzského schématu a tehdejších znaků čs. vojenského letectva.
Slavnostní předvedení nového exponátu spojené s jeho motorovou zkouškou se konalo v Expozici letectví a kosmonautiky Vojenského muzea dne 18. května 1984. Od té doby byl stroj vystaven v různých expozicích Leteckého muzea, pokaždé jako unikát a opravdová ozdoba sbírky. Dnes se nalézá v expozici zachycující léta 1918–1925, umístěné v historickém hangáru Hart z období první světové války.