Československý prapor se v dubnu 1992 přepravil na území dnešního Chorvatska, aby se zapojil do mezinárodní mírové mise UNPROFOR (United Nations Protection Force). Účast v operaci kladla mimořádné nároky na techniku, kterou měli vojáci s sebou.
Týkalo se to i vozidla Mitsubishi Pajero, které využíval velitel praporu podplukovník Karel Blahna. Prapor měl ve své sestavě čtyři vozidla tohoto typu. Ve své době se jednalo o dlouhodobě spolehlivý a moderní automobil (již se systémem ABS), který si řidiči pochvalovali i pro jeho jízdní vlastnosti. Nešlo však o typické vojenské vozidlo, neboť nebylo opancéřované. Ani jízda v terénu mu nebyla cizí. Pplk. Blahna se v jednom z nich přesunul tzv. po ose do místa nasazení v sektoru Jih a i další zástupci velení či operační skupiny praporu tento typ běžně užívali.
Vozidla Mitsubishi Pajero armáda na počátku devadesátých let nakupovala ve Vídni, kde měla japonská automobilka svoje zastoupení.