Záchranné padáky vyvíjel pan Leslie Leroy Irvin (1895̶–1966) z Los Angeles již těsně po 1. světové válce. Klasickým prvkem jeho konstrukcí byl ruční uvolňovač, který letci dovolil padák otevřít v bezpečné vzdálenosti od letadla. Společnosti Irvin se postupně staly největšími výrobci padáků na světě. V době 2. světové války tyto padáky zachraňovaly nejen spojenecké letce, ale i jejich protivníky, protože řada německých Fallschirmů byly jejich kopie. Na hedvábný padák bylo možné připevnit také speciální schránku, nesoucí záchranné prostředky v případě pádu do moře. To ocenili i naši letci ve Velké Británii, kterým nejednou zachránily život. Zkratka Q. R. znamenala „Quick-Release“, to jest rychloupínací jednobodový zámek, který umožňoval rychlé rozepnutí padáku po dopadu. Tyto zámky byly v podobné konfiguraci používány po celém světě. Padák ze sbírek VHÚ byl vyroben v roce 1943 u Irvin Air Chute, LTD, Hamilton Ontario a z Kanady se k nám dostal darem od soukromníka v roce 1992. Jeho poměrně malé rozměry a nízká hmotnost 9 kg z něj udělali jeden z nejslavnějších padáků v historii letectví.