Ve sbírkách padákového materiálu VHÚ ležel dlouhá léta bez většího povšimnutí velice zajímavý exponát. Jednalo se o těžce poškozený obal padáku, který kryje vlastní vrchlík se šňůrami a zbytky poutacích popruhů se zámky. Při podrobnější prohlídce tkaniny a popruhů bylo zjištěno, že padák byl vyroben už v dubnu 1944 a to firmou Switlik Parachute Company. Na obalu byla nalepena původní papírová páska s nepříliš zřetelným jménem uživatele Mc Glaughlin. Ostatní popisy udávaly, že se jedná o zbytek amerického zádového záchranného padáku B-8, který vyvinula a v letech 2. světové války vyráběla firma Pioneer Parachute Company. Podle všeho tyto padáky také vyráběly v licenci firmy National Automotive Fibres a již zmíněný Switlik.
Jednalo se o letecký záchranný padák s kruhovým vrchlíkem o průměru 24 stop (7,32 m), zapínaný buď na padákové háčky, nebo speciálními otočnými sponami. Je nutno dodat, že postroj našeho exponátu byl již silně poškozen a z původního kování zbývala pouze část. Nejzajímavější byl ovšem nález staré evidence Muzea ČSA pod jednou z chlopní obalu. Podle dochované inventární knihy je pod tímto číslem uvedený seznam předmětů získaný od MNO - hlavní štáb v roce 1950. Jednalo se o soubor parašutistického materiálu převedeného armádě v roce 1947, nebo možná i dříve, z ústředí Gestapa v pražském Petschkově paláci a posléze poskytnutý VHÚ. Ze zachovaných seznamů vyplývá, že jde hlavně o předměty získané Gestapem při pátrání po paravýsadcích na našem území. Ovšem pod položkou č. 52 je doslovně uvedeno „1 padákový postroj bez padáku amer.“.
Po konzultaci s odborníky jsme usoudili, že jde nejspíš o zbytek padáku, který na sklonku 2. světové války používal americký stíhací pilot 1/Lt Edward J. Mc Loughlin, příslušník 335. stíhací perutě, která byla součástí 4. stíhací skupiny americké 8. letecké armády. Při hloubkovém útoku na letiště v okolí Prahy dne 16. dubna 1945 byl jeho North American P-51D Mustang, S/N 44-13389 (trupové kódy WD-P), sestřelen německou protiletadlovou obranou a 1/Lt Mc Loughlin po úspěšném nouzovém přistání „na břicho“ upadl do zajetí. Malá chyba ve znění jména na orientačním označení padáku je možná způsobena nedorozuměním mezi americkou výslovností pilota Mc Loughlina a anglickou obsluhou, zajišťující pravidelná přebalování padáku.
Z uvedených historických záznamů vyplývá, že vrchlík padáku, včetně šňůr se ztratil ještě před předáním do VHÚ. V nedávné době byl zbytek padáku vystaven v rámci výstavy „Škaredá středa – Nálet na Prahu 14. února 1945“ na Novoměstské radnici a vzbudil zaslouženou pozornost, protože se jedná o jeden z mála dotýkaných předmětů po amerických letcích z 2. světové války na našem území.