Československý štábní automobil Škoda 903
Mladoboleslavská škodovka zahájila vývoj šestikolového velitelského vozu v polovině 30. let minulého století. Jeho základem se stal agregát a další díly osobního vozu Škoda 650. Obdobně jako většina ostatních automobilek se i Škodovka vydala, ve snaze o co nejlepší jízdní vlastnosti v terénu, cestou náhonu na zdvojenou zadní nápravu. Prototyp z roku 1936 byl pro zkoušky v terénu vybaven pouze provizorní karosérií. Armáda vyhodnotila jako lepší konkurenční typy firem Praga a Tatra a tak zůstalo u pouhých tří prototypů. Koncem roku 1939 se Škodovka k typu 903 vrátila. Vybavila jej silnějším šestiválcem OHV z typu Superb o obsahu 3137 cm3 a výkonu 55,2 kW (75 k). V letech 1940 až 1942 pak byla vyrobena pouze malá série 42 vozů. Automobil ze sbírek VHÚ pochází z roku 1941 a spolu s typy Praga AV a Tatra 26 tvoří unikátní řadu československé meziválečné konstrukční školy třínápravových velitelských vozidel, kterou nelze spatřit v žádném jiném muzeu. Automobil je patrně jedním ze dvou dochovaných kusů.
Škoda 903 byla do sbírek Vojenského historického ústavu získána v roce 2007 výměnou s Národním technickým muzeem.