Mezi nejrozšířenější letecké pístové motory pohánějící malá sportovní letadla patřil bezesporu Continental O-200 americké firmy Teledyne Continental Motors Inc. Příslušel do rozšířené rodiny plochých leteckých pohonných jednotek, navazujících úzce na úspěšné konstrukce z třicátých let 20. století.
Jednalo se o poměrně nekomplikované čtyřválcové motory, zpravidla karburátorové, které poháněly ve velkých počtech například dvoumístné Cessny řady 150, nebo francouzské Socaty Rallye. Představovaný exponát nesl přesné označení O-200-A (57) a byl v šedesátých letech minulého století zamontován do turistického letounu Socata M.S.880 B Rallye Club, výrobního čísla 2560, francouzské imatrikulace F-BXMP.
Pro sbírku Vojenského historického ústavu Praha byl zakoupen v roce 2024 od soukromníka, aby mohl být zamontován do unikátního prototypu dvoumístného cvičného letounu Letov L-11, kdysi imatrikulovaného jako OK-AYA. Tento stroj při záletech a certifikacích v devadesátých letech minulého století poháněl obdobný motor spolu s kovovou dvoulistou vrtulí McCauley. V této kombinaci byl L-11 sestaven v restaurátorských dílnách Leteckého muzea VHÚ.