Polskou obdobou československého Armádního uměleckého souboru Víta Nejedlého byl „Ústřední umělecký soubor Polské armády“ (Centralny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego). Soubor se hlásil k tradici frontových divadel, které byly od roku 1943 zakládány v Polských ozbrojených silách v Sovětském svazu. Jedna z těchto divadelních skupin vedená plk. Teodorem Ratkowským přijala po druhé světové válce za svůj vzor sovětský model souboru písní a tanců, založených na velkém sboru, orchestru a baletní skupině, a stala se předním armádním tělesem v tomto žánru.
Po destalinizaci Polska v roce 1956 musel také tento soubor hledat svůj nový profil, který by ho odlišil od zdiskreditovaného stalinského období. Pokusy o zdivadelnění uměleckého projevu a inspirace formami hudebního divadla jako opereta nebo muzikál se nedařilo uplatnit, a soubor tak zůstal věrný programu v podobě volně spojeného pásma hudebních, pěveckých a tanečních čísel s vojenskou tématikou. Svoje programy soubor prezentoval nejen v Polsku ale také na četných zájezdech do zahraničí. Film „Polský vojenský soubor“ byl českou jazykovou verzí původně polského filmu vyrobeným pro propagační účely ve Filmovém studiu „Czołówka“. Ukazoval několik různorodých choreografických čísel baletní skupiny a sólových pěveckých vystoupení s dobovými vojenskými písněmi.
Přes systémové změny po roce 1989 pokračuje tento soubor pod názvem Reprezentační umělecký soubor Polské armády (Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego) ve své činnosti dosud.
Kopie filmu byla do sbírky VHÚ Praha získána v roce 2008 převodem z Agentury vojenských informací a služeb.
Výrobce: Wytwórnia Filmowa „Czołówka“, české znění Československý armádní film, 1967
Tvůrci: režie J. Rosolowski, scénář A. Zdanowicz a J. Gruza, kamera W. Sobociński, režie českého znění Václav Hapl
Technické údaje k filmové kopii: 35 mm, II. kombinovaná kopie, barevná, česká verze, 345 metrů (12 minut)