Snímek, pořízený kolem roku 1911 nejspíše z paluby rakousko-uherské bitevní lodi Erzherzog Ferdinand Max, zachycuje lehký křižník Admiral Spaun na manévrech.
Tento křižník nesl jméno Hermanna von Spauna (1833–1919), velitele rakousko-uherského námořnictva v letech 1897–1904. Stavba křižníku byla zahájena 30. května 1908 v Pule, loď byla spuštěna na vodu 30. října 1909 a zařazena do služby 15. listopadu 1910. Toto jediné plavidlo své třídy představovalo lehký a rychlý křižník (Rapidkreuzer), určený k průzkumným účelům. Loď mohla plout rychlostí až 27 uzlů, její standardní výtlak činil 3500 tun a byla 130,6 m dlouhá a 12,8 m široká; posádku tvořilo 327 mužů. Pancéřování bylo silné až 60 mm.
Výzbroj představovalo sedm děl ráže 10 cm a dva torpédomety; za první světové války byl počet torpédometů zvětšen na osm a bylo instalováno protiletadlové dělo ráže 7 cm. Křižník Admiral Spaun se války aktivně účastnil, opakovaně se podílel na výpadech proti italskému pobřeží a dočkal se konce války; po jejím skončení připadl Itálii jako válečná kořist a roku 1920 byl sešrotován. Vylepšením konstrukce tohoto křižníku vznikla trojice rakousko-uherských lehkých křižníků třídy Novara (Novara, Helgoland, Saida), zařazených do služby na počátku první světové války.