Krátce před 2. světovou válkou byl v Německu u berlínské firmy Argus Motoren G.m.b.H. vyvinut a odzkoušen nový dvanáctiválec Argus As 410 o střední výkonnosti. Vyznačoval se pravidelným chodem, malou spotřebou a značnou spolehlivostí. Konstrukčně to byl dvanáctiválcový karburátorový invertní, vzduchem chlazený motor s kompresorem a reduktorem o maximálním výkonu 465 k (342 kW) při 3 100 ot/min.
Během války byly tyto úspěšné motory montovány do řady německých letadel, zejména do Arada Ar 96 B, vyráběného také u nás v Avii a Letově. Pro okupanty byla zavedena jejich protektorátní výroba u firmy Walter Flugmotorenfabrik A. G. v Praze Jinonicích, která údajně i s poválečnou produkcí dala na 3 180 zhotovených pohonných jednotek.
Představovaný exponát ve verzi As 410 A-2R, o rozměrech 1 585 x 660 x 970 mm a s hmotností 336 kg, byl do sbírky VHÚ převeden ze sbírek Technického muzea v Brně v roce 1969. Zůstal prakticky v původním stavu a až donedávna byl prezentován v nejúspěšnější přechodné výstavě minulého desetiletí Leteckého muzea VHÚ, která byla instalována v hangáru č. 40 pod názvem „Letecká výroba na území Čech a Moravy v letech 1939–1945“ a dokumentovala zapojení našeho průmyslu do válečného úsilí nacistického Německa.