Ve fondech Leteckého muzea VHÚ se nalézá také letecký motor Lorraine Dietrich 12 Cc u nás neobvyklé koncepce třířadého kapalinou chlazeného dvanáctiválce. Tyto výkonné poměrně zdařilé motory se v druhé polovině dvacátých let minulého století vyráběly v licenci francouzské Société Lorraine des Ancies Etablissements de Dietrich et Cie, u firem Breitfeld & Daněk a Laurin & Klement. Spolehlivé motory poháněly řadu našich letadel, především velice rozšířený vojenský bombardovací a zvědný Letov Š-16, který vzlétl poprvé v listopadu 1926. Později motory pod označením L&K Škoda T-146 dodávala již firma Škodovy závody Plzeň, jejíž součástí se společnost Laurin & Klement stala. Prezentovaný motor se dostal do sbírky VHÚ z Městského muzea v Mladé Boleslavi v roce 1967. Předtím sloužil jako učební pomůcka v Zemské průmyslové škole tamtéž. Na motoru byl z výukových důvodů namontován kotouč pro nastavení časování zapalování a páka pro jeho protáčení. Nyní je po částečné renovaci prezentován veřejnosti v Jizerskohorském technickém muzeu v Bílém Potoce pod Smrkem.
Dvanáctiválcový kapalinou chlazený řadový motor o maximálním výkonu 550 k při 2 050 ot/min
zdvihový objem 24,43 l
hmotnost 374 kg