Na fotografii z období tzv. normalizace je zachycen letoun BAK-01, jediný svého typu, jakožto exponát v muzeu ve Kbelích.
Když byla 1. srpna 1945 v Liberci založena Vojenská odborná škola leteckých mechaniků, její personál přispíval k rozvoji čs. letectví vedle výuky i jinak. Skupina leteckých nadšenců z této školy se rozhodla sestrojit stroj, jenž by byl schopen dosáhnout rychlostního rekordu v kategorii do hmotnosti 500 kg.
Výsledkem jejich práce byl letounek, jenž dostal označení BAK-01. Rozpětí křídel činilo 6 m, délka stroje 5,2 m, hmotnost prázdného stroje byla 273 kg a vzletová hmotnost 425 kg. Stroj byl postaven z velké části z německých součástek, autoři konstrukce přijali nabídku Ing. Bohumila Šimůnka a vybavili letoun jeho novým motorem M-431 (Walter Mc) – ten tak mohl být zároveň vyzkoušen v praxi. Jeden z hybatelů projektu BAK-01, major Jan Červenka, na podzim roku 1948 na tomto stroji dosáhl rychlosti 252 km/h, čímž skutečně překonal rekord v příslušné hmotnostní kategorii. Motor byl z letadla později vymontován a odeslán do Jinonic k odstranění technických problémů, a ještě později skončil jako exponát.
Vojenská odborná škola leteckých mechaniků byla v září 1949 přestěhována do Liptovského Mikuláše a transformována na Letecké technické učiliště. Na Slovensko odcestoval i drak letounu BAK-01, který byl nakonec vystaven v Košicích. Jak drak letounu, tak motor se koncem 60. let dostaly do našich sbírek.