Rychlý rozvoj letectví v letech před první světovou válkou vedl v říjnu 1905 k založení Mezinárodní letecké federace (dále FAI) odpovědné za regulaci sportovního létání a mezinárodní spolupráci v oboru letectví. V Rakousko-Uhersku probíhala certifikace pilotů v souladu s předpisy FAI od roku 1910 a garantem se stal c. k. rakouský aeroklub.
Rakousko-uherská armáda neměla v předvečer první světové války vlastní program leteckého výcviku, proto byla formální certifikace vojenských letců ponechána na c. k. rakouském aeroklubu, případně jeho uherské obdobě.
Prezentovanou legitimaci FAI s nízkým číslem 253 obdržel v říjnu 1915 český letec František Neumann (1892‒1924), rodák z Radimovic u Sychrova. Původně sloužil u turnovského c. a k. pěšího pluku č. 94 a v roce 1914 byl převelen k balonovému oddělení ve Vídni. Po pilotním kursu ve Fischamende se stal v roce 1915 polním pilotem, aby následně prodělal bojové nasazení u polních leteckých setnin č. 4 a 23. Na frontě strávil 19 měsíců, než byl převelen k náhradní letecké setnině v Újvidéku (Novi Sad) jako letecký instruktor. Konec války jej zastihl při stíhacím výcviku ve Vídeňském Novém Městě. Po převratu si nechal počeštit jméno na Najman a nastoupil činnou službu u leteckého sboru v Praze. Jako zkušený letec byl vyslán na tříměsíční stáž do Francie a po návratu pokračoval v letecké kariéře jako instruktor v Chebu. Osudnou se mu stala havárie dne 19. 2. 1924, kdy se svým letounem Salmson 2 A.2 dopadl do kolejiště chebského nádraží.
Rozměry: 7,1 x 10,7 cm