Snímek ze 4. prosince 1976 zachycuje československý nákladní automobil Praga RN ve vojenském provedení v areálu Muzea letectví a kosmonautiky ve Kbelích.
Roku 1933 firma Praga přišla s novým nákladním automobilem Praga RN, s maximální rychlostí až 80 km/h a užitečným zatížením až 2 tuny (později byla zvýšena na 3 tuny). Již roku 1934 vznikla i verze Praga RND s úspornějším dieselovým motorem. Roku 1938 vyhrály vozy Praga RN soutěž pořádanou jugoslávskou armádou a následně byla v Jugoslávii zahájena jejich licenční výroba. Výroba těchto nákladních automobilů pokračovala i za druhé světové války a po ní. Vozy Praga RN byly vyráběny nejen jako valníky, ale i hasičské vozy nebo například autobusy.
Pro potřeby čs. armády vznikl speciální valník, který se napohled odlišoval kruhovým poklopem pro velitele na střeše kabiny nad místem spolujezdce. Udává se, že celkem bylo do roku 1953 vyrobeno 23 747 nákladních automobilů Praga RN. Výroba vozů Praga RND byla ukončena roku 1955, počet vyrobených kusů všech verzí dosáhl 16 288. Také v Jugoslávii byla po válce výroba automobilů Praga RN obnovena, a to pod názvem Pionir. Celkem bylo do přelomu 50. a 60. let Jugoslávci vyrobeno přes 18 000 vozidel pro civilní i vojenskou potřebu, z toho drtivá většina v závodu TAM ve slovinském Mariboru.