Jedním z posledních projektů kdysi slavné letecké továrny Letov byl lehký dvoumístný hornoplošník L-11, určený především pro základní výcvik pilotů. Tento líbivý letoun byl od osmdesátých let minulého století vyvíjen na základě požadavků Svazu pro spolupráci s armádou pod označením X-1. Po mnoha těžkostech, spíše organizačního charakteru, byl zalétán až v roce 1997 a zůstal pouze v prototypu.
Je proto zajímavé, že se kromě původního letounu dochovala i další náhradní příďová noha, vyrobená zřejmě pro další prototypové kusy. To ostatně jasně sděloval i její výrobní štítek, na kterém bylo uvedeno: „LETOV X 1 PROTOTYP“. Podle výrobních značek na štítku nohu zřejmě vyrobila Technometra Semily.
Konstrukčně šlo o jednoduše řešenou přímou podvozkovou nohu vyrobenou převážně z oceli, ve které byl zabudován i olejopneumatický tlumič nárazů. Ten byl umístěný nad broušenou pístnicí, nesoucí vidlici pro příďové kolo o rozměrech 290 x 110 mm. Osa kola zároveň umožňovala uchycení vlečné oje pro manipulaci s letadlem na zemi. Noha měla navařeny celkem tři masivní body pro její uchycení do konstrukce draku letounu v místě motorové přepážky.
Tento zřejmě nepoužitý náhradní díl získal VHÚ do sbírky koupí od Aeroklubu Letňany v roce 2020 jako expoziční doplněk původního prototypu L-11.
Celková délka nohy byla 900 mm, největší šířka 280 mm, průměr vlastního válcového tělesa 80 mm a hmotnost 9,5 kg. Nastříkána byla klasickou bílou barvou a doplněna černou koženou manžetou, kryjící pístnici tlumiče.