Jeho jméno vychází ze zkratky jmen konstruktérů Bloudek – Potůček – Čermák, kteří stáli u jeho vzniku. Letoun byl postaven v Praze, kde byl také 8. října 1910 poprvé představen veřejnosti na dvoře Potůčkovy dílny ve Štepánské ulici čp. 7/370. Při této příležitosti došlo také ke spuštění motoru. Následně se letoun přesunul na letiště do Plzně, odkud pochází i trojice námi představovaných fotografií.
Pokus o první let proběhl 15. října 1910. Pilotoval Potůček, který bez vědomí Čermáka a Bloudka začal popojíždět. Měl dosáhnout rychlost až 40 km/h, následně však havaroval a poškodil vrtuli. Letoun byl rychle opraven a první let se mohl uskutečnit 21. listopadu 1910, kdy za jeho kniplem seděl Čermák. Let trval 8 minut a letoun dosáhl výšky letu až 60 m.
Letoun B-P-Č byl jednomístný hornoplošník celodřevěné konstrukce. Pro stavbu se použilo dřevo z jasanu. Letadlo mělo rozpětí 7,5 m, výšku 3,6 m a délku 6,5 m. Motor byl Clérment – Bayard 32k/1800 ot/min, vodou chlazený ležatý dvouválec, díky němuž letadlo dosahovalo rychlosti až 80 km/h.