Vystavovaný stroj Š 2.16, někdy označovaný na částech konstrukce jako Š-M-1.44, byl vyroben v bloku 22 letounů v H.L.D. na přelomu let 1921–22. První letoun tohoto bloku převzala Vojenská správa 2. května 1921 a poslední v roce 1922. Díky konstrukcím Ing. Aloise Šmolíka bylo nadále rozhodnuto vojenské letectvo vybavovat letouny převážně domácí provenience. Výše zmíněná dochovaná deska, nesoucí na rubu výrobní označení Š 2.16 byla předlohou pro výstavní maketu, vybavenou replikami dobových přístrojů a ovladačů. Na překližkové maketě o rozměrech 870 x 370 mm lze dokladovat poměrně jednoduché vybavení tehdejších letadel.
Kromě základních letových přístrojů nesla pak již jen otáčkoměr, tlakoměr oleje a mechanický palivoměr. Důležitými prvky na palubní desce pak byly přepínače paliva, tlakového oleje, zapalování a jednoduchá pístová maznice pro přimazávání vodní pumpy. Dále bylo, ale zřejmě dodatečně, na ní připevněno startovací magneto Bosch.
Repliku desky, která tvarově i rozměrově souhlasí s dochovanou předlohou, získal VHÚ do svých sbírek v roce 2013 darem od soukromníka.