ŠKODA 6L

ŠKODA 6L

V polovině 30. let se československá vláda rozhodla zvýšit motorizaci armády s využitím výhradně domácí produkce. Byl vypsán konkurs na terénní nákladní automobil, kterého se zúčastnily všechny tři naše největší automobilky: Praga, Škoda a Tatra. Na základě zadaných technických parametrů vyvinuly třinápravové vozy obdobné koncepce 6×4: Praga RV, Škoda 6L a Tatra 82. Na výrobě typu Škoda 6L se podílela i mladoboleslavská automobilka, montáž a finální dokončení ale prováděla plzeňská Škodovka. Automobily byly používány především jako dělostřelecké tahače. V průběhu 2. světové války byla tato vozidla používána rovněž v řadách německého Wehrmachtu.

Vojenský historický ústav získal tento automobil, který je patrně jediným dochovaným kusem tohoto typu, v roce 1979 převodem z Filmového studia Barrandov.

Aktuálně



Zhroucení soluňské fronty

Zhroucení soluňské fronty

02. 10. 2023
V polovině září 1918 začala na soluňské frontě vítězná ofenziva dohodových států, jež…
1. října 1933 byl položen základ budoucího rozbití Československa

1. října 1933 byl položen základ budoucího rozbití Československa

01. 10. 2023
Před devadesáti lety, 1. října 1933, vznikla Sudetendeutsche Heimatsfront (Sudetoněmecká vlastenecká fronta,…
Evropská křižovatka 1938 (nebo 2023?)

Evropská křižovatka 1938 (nebo 2023?)

29. 09. 2023
Oddělení pohraniční finanční stráže Horní Adršpach – 30. září 1938 17.00 hod.:…
Všechny objekty VHÚ budou v Den české státnosti otevřeny

Všechny objekty VHÚ budou v Den české státnosti otevřeny

26. 09. 2023
Čtvrteční státní svátek sv. Václava můžete využít k návštěvě všech muzeí ve správě…
Cyklus komentovaných vycházek – Místa bojů Pražského povstání – zahájen u budovy rozhlasu

Cyklus komentovaných vycházek – Místa bojů Pražského povstání – zahájen u budovy rozhlasu

26. 09. 2023
Klíčovou roli pro Pražské povstání mělo rozhlasové vysílání. Z budovy rozhlasu na…