Snímek prvního provedení prototypu B-634 s otevřeným pilotním prostorem a krytem kol podvozku. Pozdější provedení již mělo uzavřený pilotní prostor a nemělo kryt kol.
Stroj Avia B-634 se měl stát pokračovatelem Avia B-534 od konstruktéra Františka Novotného. Byl odvozen od stíhacího dvouplošníku B-34, jehož prototyp poprvé vzlétl 2. února 1932. Typ B-34 měl moderní celokovovou konstrukci, byl však vybaven nepříliš výkonným motorem Vr-36 (domácí licence motoru Hispano-Suiza 12Nbr, 650 koní). Na základě B-534 byly navrženy další typy s jinými motory, typ B-634 se dostal do stádia prototypu. Avia B-634 byla zkoušena od roku 1936, ale do sériové výroby nebyla zavedena vůbec.
Úspěšné završení celé Novotného vývojové řady tak představoval typ B-534, jehož sériová výroba byla zahájena roku 1935 a ukončena až po zániku ČSR. Typ se stal nejrozšířenějším letounem v čs. letectvu.
Snímek byl do sbírky Vojenského historického ústavu Praha získán před rokem 1989.