Snímek, pořízený 9. července 1941 německým válečným zpravodajem na západě Ukrajiny, zachycuje vyřazený sovětský těžký tank T-35, jediný tank, který nesl pět věží.
Tanky představovaly po první světové válce zcela nový druh zbraně, a proto existovalo vícero koncepcí jejich dalšího rozvoje. Jednou z nich byla myšlenka těžkého tanku s větším počtem dělových věží, která se sice objevila ve více evropských zemích, ale největší úspěch sklidila v Sovětském svazu.
Vývoj tanku T-35 byl zahájen počátkem 30. let v leningradském závodu „Bolševik“. První prototyp byl hotový roku 1932, sériová výroba probíhala v letech 1933–1939 v charkovském závodě ChPZ, série však čítala pouhých 61 strojů. Hlavní věž nesla krátký kanón ráže 76,2 mm a spřažený kulomet ráže 7,62 mm, kolem ní byly umístěny čtyři menší věže se sekundární výzbrojí. V případě prototypu se jednalo o dvojici kanónů ráže 37 mm a dva kulomety, u sériově vyráběných strojů byla ráže vedlejších kanónů zvětšena na 45 mm. Věže s kanóny byly umístěny vpravo vepředu a vlevo vzadu, věže s kulomety byly vlevo vepředu a vpravo vzadu. Věže s kulomety byly stejné jako na třívěžovém tanku T-28.
Tank T-35 měl impozantní rozměry, dlouhý byl bezmála 10 m, široký 3,2 m a 3,4 m vysoký – hlavní věž musela být umístěna nad úrovní věží ostatních. Pancéřování bylo u prvních strojů silné až 30 mm (věže max. 20 mm), u pozdějších verzí bylo zesilováno, což dále zvětšovalo hmotnost tanku. Ta činila u posledních strojů 55 tun (tedy zhruba dvakrát tolik co T-34), posádka na plných početních stavech čítala celkem jedenáct mužů. Tank byl vybaven motorem M-17 o výkonu 500 koní, maximální rychlost na silnici činila 32 km/h, spotřeba paliva byla vysoká.
Po přepadení SSSR v červnu 1941 se definitivně prokázalo, že bojová hodnota tohoto kolosu nebyla velká. Jednotky vyzbrojené T-35 byly rozmístěny na Ukrajině a takřka všechny tyto tanky byly ztraceny, dílem je zničil nepřítel, dílem byly opuštěny kvůli technickým problémům. Neúspěchem skončilo i samohybné dělo SU-14, jež vzniklo spojením podvozku T-35 s dělem ráže 152 mm a bylo vyrobeno pouze ve dvou prototypech. Jediný zbývající exemplář T-35 i jediný zachovalý kus SU-14 jsou umístěny v tankovém muzeu v Kubince u Moskvy.