Původní sportovní závodní letoun vyvinutý ze sériového stroje Avia BH-11 zvětšením nosných ploch, aerodynamickým zjemněním a hmotnostním odlehčením draku pro závod Coppa d´Italia roku 1926. V říjnu 1926 se tento stroj zúčastnil závodu Coppa d´Italia s posádkou V. Bican, V. Kinský a 9. října 1926 přesvědčivě s velkým náskokem zvítězil. Letoun zůstal v majetku továrny a posléze jej získal Západočeský Aeroklub v Plzni. Tam létal pod imatrikulační značkou OK-IZZ. V roce 1937 byl předán do sbírek Západočeského muzea v Plzni. Odtud byl převezen pracovníky VHÚ Praha v srpnu 1967 do Schwarzenberského paláce na Hradčanech, kde na něm byla provedena renovace, která byla ukončena v červnu 1968. Od té doby je vystaven v Leteckém muzeu Kbely jako jeden z nejvzácnějších exponátů.
Avia BH-11 C; sportovní letoun; ČSR/1926; výrobní č. 18, imatrikulace L-BONK