Tatra T-111 NR
Výroba legendárního vozu Tatra 111 byla zahájena již v roce 1942 na objednávku německé armády. Páteřový rám tradiční tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami umožňoval automobilu s pohonem 6×6 jízdu i v nejtěžším terénu. V poválečném období byla Tatra 111 vyráběna v nejrůznějších variantách včetně lanového bagru. Její skvělé vlastnosti našly uplatnění i na stavbách na Sibiři, kde mrazy dosahovaly – 40 °C. Čtyřdobý vzduchem chlazený vznětový vidlicový dvanáctiválec o obsahu 14825 cm3 a výkonu 180 k uděloval automobilu o užitečné hmotnosti 10000 kg maximální rychlost 62 km/h. Spotřeba dosahovala vcelku příznivých 36 l nafty na 100 km. Československá armáda odebírala především valníky a cisterny. Do ukončení výroby v roce 1962 bylo vyrobeno téměř 35 000 vozů. Poslední vozy vyřadila Armáda České republiky v roce 1993.Valník typu NR je vybaven navijákem. Vojenský historický ústav Praha získal automobil v roce 1980 převodem z AOZ Prešov.