Záchranný padák letce PL-58-S byl v minulosti důležitým vybavením pro létající personál. Používala jej jak armáda, tak aerokluby Svazarmu. Jednalo se o individuální záchranný prostředek při havárii letadla ve velkých i malých výškách. Zároveň sloužil jako poduška k sezení po dobu letu. V případě potřeby mohl nést i kyslíkový dýchací přístroj. Uvedení do činnosti se dělo v libovolný okamžik po opuštění letadla a to pouze ručním uvolňovačem. Dovoloval bezpečnou záchranu letce do hmotnosti 90 kg a rychlosti letu až 400 km/h s klesací rychlostí 5,5 m/s. Minimální výška pro použití byla 100 m. Do kompletu patřil silonový trojúhelníkový vrchlík o ploše 64 m² s 28 šňůrami, výtažný padáček, vak vrchlíku, který bránil roztržení padáku při vyšších rychlostech, polyamidový nosný postroj s ocelovými úchyty, uvolňovač s lankem a ohebnou trubicí, sedový polštář a přenosná brašna. Zabalený padák měl rozměry 380 x 330 x 200 mm a hmotnost nejvýše 12 kg. Představovaný exponát, i když se jednalo o konstrukci z konce padesátých let, byl vyroben v roce 1992 v Krasu Chornice v bloku výrobních čísel 211 001 až 005 na zakázku pro VHÚ. Po předání zákazníkovi byl používán v historických létajících letounech Let C -11, Zlín Z-126 Trenér a Z-326 Trenér Master. Jeho původní životnost, určená na osm let, byla postupně prodlužována až do roku 2004. Tehdy byl definitivně z provozu vyřazen a ve výborném stavu uložen spolu s ostatními padáky v Centrálním depozitáři. Od té doby byl příležitostně představován veřejnosti a pravidelně větrán.