V československém vojenském letectvu sloužilo mnoho cvičných proudových letounů L-29 Delfín různých variant od předsériových strojů přes průzkumné verze po standardní dvoumístné L-29. Snad jediným kamuflovaným Delfínem byl ale stroj výrobního čísla 290108, vyrobený jako osmý kus prvního výrobního bloku pro naši armádu. Zalétán byl v červenci 1962 piloty Miloslavem Šmídtem a Miroslavem Křemenem. Následně byl převzat ZVS a předán VÚ 6989 Prešov, kde sloužil převážně k výcviku vojenských pilotů. Prodělal dvě generální opravy. První v roce 1968 v Leteckých opravnách Kbely a druhou v LO Trenčín o čtyři roky později. Nějakou dobu také sloužil u VÚ 9957 Košice. Právě od tohoto útvaru byl převeden do stavu Výzkumného a zkušebního střediska 031 Praha.
Podle požadavků VZS 031 na něj byl v únoru 1975 nanesen experimentální nátěr kamuflážními barvami vyvinutými v rámci výzkumného úkolu LERAN. Tyto speciální syntetické barvy měly snížit tepelné vyzařování letounu a omezit tak jeho zachycení zbraněmi s infračerveným naváděním. Celý výzkumný program měl být využit především při ochraně bojových letadel a vrtulníků naší armády. Po ukončení zkoušek zůstal letoun v novém kabátě ve stavu střediska. Poslední let s ním podle záznamníku provedl známý nadzvukový letec Július Zvara dne 15. března 1977. Poté byl Delfín s náletem 1 520 h při 3 205 startech převeden do sbírky Leteckého muzea VHÚ. I přes nesporně zajímavý vzhled nebyl nikdy expozičně využit a zůstal dodnes v depozitáři i s původní šedo-zelenou kamufláží.
Motor: M-701 c-500 o maximálním tahu 8,72 kN
Rozpětí 10,29 m
Délka 10,81 m
Výška 3,126 m
Hmotnost prázdného letounu 2 364 kg
Maximální vzletová hmotnost 3 586 kg
Maximální rychlost 622 km/h
Dostup 10 900 m
Dolet 680 km