Letecký motor M-431 (Walter Mc)
Letecký motor M-431 byl bezpochyby jednou z nejzajímavějších konstrukcí malých motorů u nás. Jeho tvůrce Ing. Bohumil Šimůnek si na něm chtěl ověřit některé prvky, které by výrazně zvýšily jeho výkon při poměrně malých rozměrech. Vybavil jej tedy vypínatelným kompresorem, reduktorem a nízkotlakým vstřikovacím čerpadlem dopravujícím palivo před sací ventily. Tato zařízení motoru umožnila při zdvihovém objemu pouhých dvou litrů největší výkon 90 k. Motor byl použit do rekordního letounku BAK-01, zkonstruovaného a vyrobeného v letech 1946−1947 pedagogy a posluchači Vojenské odborné školy leteckých mechaniků (VOŠLM) v Liberci. Letoun patřil svými výkony k nejrychlejším ve své kategorii, ale pro potíže s pravidelností chodu motoru příliš nelétal. Na podzim roku 1948 byl po částečných zkouškách v Liberci přesunut na letiště Žatec. Zde na něm pplk. Jan Červenka v rámci záletů opravdu vytvořil světový rekord v tehdejší kategorii H, výkonem 252 km/h. Poté se ale projevily velké potíže s pravidelností chodu motoru a ten putoval zpět do mateřského závodu v Jinonicích k dalším úpravám. Brzy poté byl také vývoj M-431 zastaven. Motor byl posléze upraven jako výstavní maketa a v roce 1968 převeden do sbírky VHÚ. Dnes je spolu s letounem BAK-01 vystaven v expozici Leteckého muzea VHÚ.
M-431 byl čtyřválcový invertní čtyřtaktní vzduchem chlazený pokusný motor o maximálním výkonu 90 k (66 kW) a zdvihovém objemu 2 l. Jeho délka byla 1 050 mm, šířka 350 mm a výška 650 mm.