20. března 2011
Řez motoru pohánějící za 2. světové války letouny Arado Ar 96 B, které sloužily pro pokračovací výcvik letců všech odborností. Je zajímavé, že velká většina těchto strojů byla za války postavena v pražské Avii a v Letově. Po osvobození pokračovala výroba dále pro naše letectvo a letouny nesly označení C-2. Náš exponát je vzduchem chlazený řadový invertní dvanáctiválec, který měl při 3 100 ot/min klikového hřídele vzletový výkon 465 koní. Přes reduktor pak roztáčel automaticky stavitelnou vrtuli Argus s charakteristickým větrníkem, pohánějícím stavěcí olejový mechanizmus. Motor byl přeplňovaný odstředivým kompresorem a měl objem válců 12 litrů. Jeho suchá hmotnost byla 315 kg.
Výukový řez získal VHÚ v září 1968 z Motorletu Jinonice. V Leteckém muzeu nebyl nikdy vystaven a byl uložen v depozitáři. Od roku 2010 je motor zapůjčen do Motorářské strojírny Šercl v Bílém Potoce. Tam na něm odborníci provedli částečnou renovaci a ošetření. Motor je uložen v původním německém polohovacím rámu. Od jara 2010 je motor součástí stálé veřejné expozice motorů v Bílém Potoce.
motor pro cvičný letoun Arado Ar 96 B Argus As 410; Německo; 1936; výrobní číslo 572