V polovině dvacátých let minulého století sehrály poměrně významnou roli v našem letectví lehké jednoplošníky firmy Avia, souhrnně nazývané „Bosky“ podle svého předobrazu, jímž byl letoun Avia BH-5 imatrikulace L-BOSA.
VHÚ vystavuje ve svých expozicích čtyři letouny této řady a to jeden originální a tři postavené jako částečné repliky. Stroj BH-11 ve vojenských barvách a s označením Leteckého pluku 2 byl zrekonstruován v druhé půli sedmdesátých let minulého století pracovníky Letecké skupiny Vojenského muzea na základě dochovaných dílů, výrobní dokumentace a dobových fotografií.
Jako jeho základ posloužily původní křídla a části podvozku nalezené v mlýně Kamenec u Konic na Prostějovsku. Dále pak originální motor Walter NZ-60 s příslušnou vrtulí a několik dobových palubních přístrojů. Renovace letounu počala na podzim roku 1977 a skončila úspěšným „roll-autem“ na slavnosti ke Dni letectva dne 15. září 1978.
O celém průběhu renovačních prací a s nimi souvisejícími událostmi natočil pan režisér Jan Jelínek velice krásný dokumentární film s názvem „Obnovená sláva“, který svým pojetím a poetikou patří dodnes k tomu nejlepšímu, co bylo v tomto oboru vytvořeno.
Ještě malá poznámka k nejasnostem s výrobním číslem, provázející historii tohoto letounu. Na původních dílech se kromě vojenského označení typu B.11 nenalézala žádná výrobní čísla. Pouze na dvou křídelních krytkách bylo nastříkáno označení B.11.3 a B.11.5. Proto byl renovovaný letoun zpočátku označován jako Bk.11.3. Teprve později vyšlo najevo, že by se mělo jednat o stroj Bk.11.17, a proto byly příslušné viditelné nápisy opraveny v tomto duchu.
Rozpětí 9,72 m
Délka 6,64 m
Hmotnost prázdného letounu 351 kg
Vzletová hmotnost 579 kg
Max. rychlost 155 km/h
Dostup 4 000 m
Dolet 600 km