Československý motocykl Itar typ B

Československý motocykl Itar typ B

V letech 1922–1929 přijala československá armáda do výzbroje více než 300 motocyklů značky Itar. Motocykly byly dodávány ve třech různých provedeních, lišících se podle roku výroby, a to jak sólo, tak se sajdkárem. Ve dvacátých letech šlo o jeden z nejvýznamnějších příspěvků k motorizaci armády. Firma Jiřího Janatky Automontage Praha-Smíchov se bohužel příliš soustředila na lukrativní dodávky pro armádu a zanedbala civilní zákazníky. Na autosalonech tak téměř pravidelně vystavovala především motocykly v zelené vojenské barvě. Posledních 14 motocyklů Itar se sajdkárem odebrala armáda v roce 1929. Konec vojenských zakázek a příchod hospodářské krize znamenal i předčasný zánik značky.

Rok výroby: 1926

Motor: čtyřdobý vzduchem chlazený zážehový dvouválec SV

Výkon: 10,3 kW (14 k)

Obsah: 746 cm3

Pohotovostní hmotnost: 172 kg

Užitečná hmotnost: 180 kg

Maximální rychlost: 105 km/h

Aktuálně



Obtíže při výstavbě armády po roce 1945

Obtíže při výstavbě armády po roce 1945

01. 12. 2023
„Má-li být armáda schopna plnit válečné úkoly, je nezbytné, aby měla jednotnou…
Jiří Sozanský – Invaze 68 

Jiří Sozanský – Invaze 68 

30. 11. 2023
Vernisáží v den 55. výročí okupace Československa vojsky Varšavské smlouvy byla v…
Vojenský historický ústav získal cenu Patrimonium pro futuro 2023

Vojenský historický ústav získal cenu Patrimonium pro futuro 2023

29. 11. 2023
Nová expozice Armádního muzea Žižkov byla 28. listopadu 2023 na slavnostním galavečeru…
VHÚ Praha připomíná listopadové události ve veřejném prostoru

VHÚ Praha připomíná listopadové události ve veřejném prostoru

29. 11. 2023
Stalo se již tradicí, že pracovníci Vojenského historického ústavu Praha vystupují v médiích…
Oldřich Doležal / 1912 – 1983

Oldřich Doležal / 1912 – 1983

28. 11. 2023
V roce 1935 nastoupil na firemní letiště společnosti Baťa v Otrokovicích jako…