Jedním z důkazů o rozvíjejících se vztazích Československa s komunistickou Čínou byla návštěva uměleckého souboru čínské armády v Československu v roce 1955, která navazovala na turné Armádního uměleckého souboru Víta Nejedlého po Číně v roce 1952. Umělecké soubory ozbrojených sil plnily funkci kulturních vyslanců nejen svojí armády, ale v 50. letech rovněž celého státu a spolupůsobily tak v oblasti kulturní diplomacie komunistické diktatury. Program čínského vojenského uměleckého souboru se skládal z nových písní lidově demokratické Číny, z převzatých sovětských písní a byl doplněn lidovou kulturou a klasickým uměleckým dědictvím. Specialitou čínského souboru byly scény vycházející ze staré čínské opery.
Soubor uskutečnil dlouhé turné po československých městech a vojenských posádkách a potom pokračoval v cestě do sousedního Polska. Vedle reportáže z průběhu turné tvořil podstatnou část filmu záznam z pestrého programu souboru. Celovečerní dokumentární film byl pandánem k podobně pojatému filmu „Lidé jednoho srdce“ (režie Vojtěch Jasný a Karel Kachyňa) z roku 1953. Produkčně náročný snímek byl jedním z posledních společných filmových počinů čínských a československých armádních filmařů a uzavřel tak pozoruhodnou kapitolu filmové spolupráce mezi Československem a Čínou. Autory filmu byli slovenský režisér Ján Lacko (1925–1991) a jeho čínský protějšek Čaj-Čchao.
Výrobce: Československý armádní film, 1955
Tvůrci: kamera Josef Illík, Jang-Cchaj, hudba Jiří Šust, Chuang Čchin-che, komentář Vojtěch Jasný, režie Ján Lacko, Čaj-Čchao
Technické údaje k filmové kopii: 35 mm, barevná, zvuková, 2 366 metrů (83 minut)
Kopie filmu byla do sbírek VHÚ získána v roce 2008 převodem z Agentury vojenských informací a služeb.