V roce 1940 zadalo britské Air Ministry (Ministersvo letectví) firmě Gloster zakázku na výrobu bojového letounu se dvěma proudovými motory. Ještě před dokončením prototypů byla v září objednána dvacetikusová série strojů G.41 s bojovým jménem Meteor. Jako první vzlétl pátý prototyp s motory H.1, zatímco sériové Meteory F. Mk.I měly motory Rolls Royce Welland I. Ze šestnácti sériových letounů byla v červenci 1944 sestavena 616. peruť RAF určená především pro boj s německými letounovými střelami V-1. Postupným vývojem vznikla v roce 1950 modifikace F.Mk.8 s výkonnějšími motory RR Derwent 8, prodlouženým trupem a zvětšenou zásobou paliva. Ta se stala ve letech 1950-1955 páteří stíhacích útvarů RAF.
Muzeum vlastní Gloster Meteor F Mk.8 (B2-R), sériové č. EG247. Byl získán výměnou z belgickým leteckým muzeem v březnu 1989. Opravu provedly LO Kbely v roce 1992.