Celá řada našich letadel využívala při napájení především gyroskopických přístrojů, jako byly umělý horizont nebo směrový setrvačník, lehké a kompaktní měniče řady PAG-1. Toto původně sovětské vybavení bylo v druhé polovině minulého století vyráběno licenčně i u nás a v Polsku. Bylo hojně používáno například v pokročilejších letadlech Zlín řady 26 a 40.
Rotační měnič PAG-1 FP byl určen pro napájení speciálních zařízení třífázovým proudem o kmitočtu 400 Hz. Skládal se z motoru na stejnosměrný proud a třífázového generátoru pro střídavý proud, buzeného permanentním magnetem rotoru. Jeho vstup byl 27 V a proud 4,5 A, výstup pak 3 x 36 V s proudem 0,85 A. Aby nedošlo k rušení radiostanice, byl měnič opatřen speciálním odrušovacím filtrem. Dále pak i regulačním odporem k udržování stálosti kmitočtu a napětí generátoru při různých režimech práce.
Průměr převážně válcového tělesa nastříkaného černou barvou byl 95 mm, celková délka 205 mm a výška 125 mm. Hmotnost měniče i s pětikolíkovou přípojkou neměla přesáhnout 3,5 kg. Na jeho horní straně se nacházely tři štítky s údaji o vstupních a výstupních parametrech a pokyny ke zkoušení a montáži celého zařízení.
Představovaný měnič PAG-1 FP byl vyroben v červnu 1969 a předán zástupci vojenské správy. Do sbírky VHÚ se dostal v původním balení i s průvodními doklady v roce 2022 koupí od soukromníka.