Tento typ byl zamýšlen jako vylepšení sériového letounu Aero L-60 Brigadýr, což byl víceúčelový stroj navržený pro plnění kurýrních, pozorovacích, výsadkových a zemědělských úkolů. Bylo pro něj ve VZLÚ zkonstruováno nové celokovové jednonosníkové křídlo a patřičně upraven vzpěrový systém. Stroj je zajímavý tím, že trup zcela odpovídá sériové verzi vojenského Brigadýra označovaného K-60. Později byla pro něj vyrobena i nová celokovová výšková kormidla. První let provedl dne 5. dubna 1957 šéf pilot Ing. Rudolf Duchoň. Poté byl stroj předán do stavu Výzkumného a zkušebního leteckého ústavu Praha ke zkouškám křídla. Letoun posléze létal ve stavu VZLÚ a VZS 031, přičemž na něm servis dělal i výrobní závod. Prováděly se na něm mj. i zkoušky zemědělského zařízení a speciálního radiovybavení.
Ve Vojenském zkušebním ústavu VZS 031 letoun také v roce 1966 dolétal, poté byl předán do sbírek VHÚ. Od roku 1967 byl jedním z prvních vystavovaných exponátů Leteckého muzea, ale v roce 1978 byl z expozice vyjmut a uložen v depozitáři.
Technická data
Motor: Praga Doris B o výkonu 162 kW (220 k)
Rozpětí: 13,96 m
Délka: 8,80 m
Hmotnost prázdného letounu: 912 kg
Vzletová hmotnost: 1 420 kg
Maximální rychlost: 193 km/h
Dostup: 4 500 m
Dolet: 720 km
(TTD platí pro L-60)