Dne 11. září 1944 vyslala americká osmá letecká armáda 1131 bombardérů na převážně palivoenergetické cíle v Německu a na okupovaných územích Evropy. Část bombardovacího svazu mířícího k rafinerii v saském Ruhland-Schwarzheide se kolem poledne stal nad Krušnými horami terčem útoku téměř sedmdesáti německých stíhaček od II. (Sturm) a III./JG 4. Němci využili situace, kdy se stíhací ochrana poněkud vzdálila a během několika minut sestřelili dvanáct čtyřmotorových bombardérů B-17G a několik dalších těžce poškodily. Během boje však na místo dorazila americká stíhací P-51D Mustang, čímž se dosavadní průběh bitvy otočil. Za cenu pouhých čtyř Mustangů pak Američané sestřelili 51 německých stíhaček.
Nejhůře postiženou americkou jednotkou se stala 350. Bomber Squadron, z jejíchž devíti nasazených strojů se domů nevrátil jediný. Kuriózní byl osud stroje B-17G „Boss Lady“, který po zásahu explodoval ve vzduchu. Z devítičlenné posádky se dokázal na padáku zachránit pouze druhý pilot Timothy Bradshaw. Odlomená ocasní část ve svých útrobách uvěznila trojici palubních střelců a ve spirálách se snášela k zemi. Děsivý pád však téměř zázrakem zbrzdil krov základní školy v obci Schmiedeberg (dnes Kovářská), na kterou ocasní část letadla společně s dalšími troskami dopadla.
Všichni tři letci se dokázali z ocasu vyprostit vlastními silami a bez zranění. Texasan S/Sgt. John C. Kluttz (nar. 1919) dokonce projevil takovou duchapřítomnost, že před svým zajetím v poškozené ventilační šachtě školy ukryl leteckou kombinézu a osobní doklady. Ty byly nalezeny na půdě školy až v roce 1982 a předány SNB. Právě objev dokumentů dovedl historiky na stopu v té době prakticky zapomenuté letecké bitvy nad Krušnohořím, která byla do té doby na základě chybných dobových záznamů lokalizována na německou stranu hranice.
Konvolut dokumentů ukrytých J. C. Kluttzem obsahuje mimo jiné koženou peněženku s britskými a francouzskými bankovkami, osobní vojenské doklady, převodník britské a americké měny, sbírku rodinných fotografií, fotografii děvčete a vlastní fotografii v civilu, kterou letci nosili na operační lety pro případ sestřelení a potřeby výroby falešných dokladů.
Do sbírky VHÚ Praha byl konvolut předán na počátku 90. let.