Tyto obrněné průzkumné automobily, zvané též „Humberette“ nebo „Ironside“, vznikly roku 1940 improvizací na podvozku civilního automobilu. První verze, Mk I, neměla ještě věži s kulometem – tu dostala až verze Mk II. Verze Mk III z roku 1941 již disponovala náhonem na všechna čtyři kola; verze Mk IIIA se lišila jen v detailech. Vůz Humber LRC Mk III byl dlouhý 4,4 m, 1,9 m široký a 2,1 m vysoký, byl vybaven pancéřováním o síle až 14 mm a jeho hmotnost činila 3,4 t; po silnici mohl jet rychlostí 98 km/h a dobře se pohyboval v terénu – zvládal stoupání až 45°. Průzor na pravé straně karoserie se nalézá před sedadlem řidiče – jako u ostatních britských automobilů, i zde seděl řidič napravo. Výzbroj představoval kulomet Bren ve věži a protitanková puška Boys. Posádku tvořili tři muži. Celkem bylo do roku 1943 vyrobeno zhruba 3600 vozů Humber LRC všech verzí, z toho československé síly ve Spojeném království jich v různých obdobích využívaly celkem šestnáct.