Snímek z meziválečného období zvěčňuje dělostřelecký tahač Škoda Z ve službách československé armády.
Dělostřelecké tahače sloužily již rakousko-uherské armádě za první světové války, a po jejím skončení v jejich výrobě pokračovaly československé továrny. Počátkem dvacátých let Škodovka vyráběla dva velice podobné typy tahačů, označené jako Škoda U a Škoda Z. Druhý zmíněný, zachycený na našem snímku, byl 7 m dlouhý, 2,3 m široký a takřka 3 m vysoký; hmotnost samotného vozu činila 11,8 tuny. Benzinový motor o síle 80 koní umožňoval tahači jet po silnici rychlostí až 13 km/h.
Dělostřelecký tahač Škoda Z sloužil k tažení těžkých houfnic, moždířů, ale i protiletadlových kanónů. Vůz Škoda U vypadal takřka stejně, ale jeho přední kola byla větší než u Škody Z; měl podstatně slabší motor a sloužil nejen jako dělostřelecký tahač, ale také jako pojízdná dílna. Do roku 1923 bylo vyrobeno celkem 46 kusů tahače Škoda U a 106 strojů typu Škoda Z, a tato vozidla byla československou armádou využívána až do nacistické okupace.