Pro naše letecké elektrické soustavy byly od sedmdesátých let minulého století dodávány československé zdrojové skříně vyráběné v ČKD Praha, vzniklé modernizováním původních sovětských zařízení. Základní rozdíl od starších zdrojů byl ve využití polovodičů v regulační soustavě a na moderátorech.
Šlo o stabilní zdroj elektrické energie pro letadla, dodávající pomocí speciálních kabelů a přípojek elektrický proud o napětí 27 V a 110 V s jmenovitým příkonem 15 kVA. Zpravidla byl umístěn na čtyřkolém vlečeném vozíku a napájen z veřejné sítě o napětí 380 V/50 Hz, nebo vlastní elektrocentrálou s pístovým motorem. Vyskytovaly se i varianty montované jako autonomní celek na podvozcích nákladních automobilů.
Představovaný exponát o rozměrech 1 880 x 860 x 610 mm a hmotnosti asi 500 kg původně sloužil jako pozemní zdroj elektrické energie na 24. základně dopravního letectva Praha-Kbely.